قهوه و محافظت در برابر دیابت نوع 2 و آلزایمر

آوریل 2015- دستورالعملهای تغذیه ای در آمریکا نوشیدن قهوه را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، پارکینسون، آلزایمر و دیابت نوع 2 توصیه می کنند.

این دستورالعمل ها منعکس کننده ی رشد تحقیقات در زمینه ی تأثیرات و فواید سلامت مصرف قهوه است.

بر اساس این دستورالعمل ها نوشیدن چند فنجان قهوه ی بدون کافئین  درکاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، بیماریهای قلبی و بیماری آلزایمر مفید است.

 پرفسور Nelsonاز دانشکده ی علوم تغذیه ی دانشگاه Tuftsمی گوید: ما هیچگونه عوارض جانبی منفی برسلامت انسان  با نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه در روز نیافتیم.

درحقیقت نوشیدن قهوه با کاهش خطر بیماریهای قلبی-عروقی، دیابت نوع 2 ، پارکینسون و دو نوع سرطان درارتباط است.

هنوز محققان توضیح  مناسبی برای تأثیرات خوب قهوه برسلامت نیافته اند. به همین دلیل سایرمفسران می گویند: این یافته ها بطورعمد بیش از حد واقعی جلوه داده شده اند.

 دکتر Brennaیکی از اعضاء گروه نویسندگان دستورالعملهای تغذیه ای در آمریکا می گوید: تاکید بر استفاده از قهوه در درمان دیابت چندان صحیح نیست، دکتر برنا اذعان می کند که آنها هیچ دلیل مستندی دال بر مضر بودن قهوه نیافته اند اما بهتر است این یافته ها را با احتیاط  برای بیماریها عنوان کنیم زیرا این یافته ها نسبتاً جدید هستند و نیاز به تحقیقات بیشتری در مورد آنها داریم.

 او می افزاید: هیچ اطلاعاتی درباره ی وجود عواقب منفی ناشی از نوشیدن قهوه در کل جمعیت  عمومی  وجود ندارد و اگر چیزی وجود داشته باشد جنبه های مثبت آن است. بنابراین قهوه ی صبحگاهی خود را با اطمینان کامل میل کنید زیرا تاکنون هیچ کس تأثیراتی منفی از نوشیدن قهوه نیافته است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/apr/coffee-protects-against-type-2-diabetes,-heart-disease,-and-alzheimers,-study-suggests-93433889.html